onsdag 14 januari 2009

...bloggpaus?

Många kannor kaffe senare...

Kan man som nybliven bloggare ta en såkallad "bloggpaus"????
Isåfall är det precis vad jag har gjort.

Har inte haft något att skriva om, eller snarare har det hänt för mycket för att veta vad jag skulle skriva om.

Jag har varit iväg på praktik på en förskola i tre veckor, helt underbart. Men jag är om än mer övertygad om att det är i skolans värld jag vill vara.
För er som inte vet är det ju loven och det röda äpplet på katedern som hägrar för mig...;)

Älsklingen har fått en stegräknare på jobb, flest steg och högst viktminskning vinner. De är indelade i lag, det vinnande laget får en middag med respektive. Men om båda lagen får samma resultat utlovas en gemensam belöning utan respektive... Jag hoppas på det första resultatet! Så nu ser vi till att utfodra Älsklingens bror (jobbar på samma jobb och är med i det andra laget) med en massa god mat...

Sedan stegräknaren kom in i vårt liv är det på Älsklingens initiativ alla promenader tas. Det är bara att tacka för det otroligt härliga vädret vi har haft! Visste ni att sex i 4 minuter motsvarar 500 steg...

Lille Trots nya favorit uttryck är - Typiskt! följt av en hand för pannan. Han är vårt ljus i vardagen.
I söndags var Jag, Mormor och Lille trots på teater; Klas Klättermus. Det var en förväntansfull kille som satt och kramade sin påse med Ahlgrens bilar och spanade i sin påhittade kikare (en hoprullad plansch) efter Mickel Räv. Efteråt fick alla hälsa på figurerna. Lille Trots rusade rakt fram till Mickel Räv som satt själv på en stubbe och konstaterade att han var -Jättecool!
När vi skulle lämna teatern gick han fram till Biljett-mannen och klargjorde att han tyckte det varit -Döspännande!
Ja, vår Lille Trots är en kille som gillar starka uttryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar