onsdag 14 januari 2009

Uppsats,körkort och kläder

- Gud vad kul det ska bli att skriva uppsats! tyckte jag och min käre vän och kursare, OB. OB eller ordbajsaren som beskriver E och hennes förmåga med ord och jag, vibrerade utav exaltering inför vårt val av ämne.
Detta var för 14 dagar sedan.

Idag vill jag spy på allt vad B-uppsats heter och fasar för den stundade C-uppsatsen...
Men, men dagar som börjat vid 8 på morgonen och avslutats vid 17-17.30 tiden för att sedan på egen hand arbeta vidare ett par timmar efter Lille Trots sängläggning, har gett resultat. Första delen berömdes och det var inget större som skulle korrigeras. Och vi följer vårt tidsschema. Torsdagen och fredagen var jag i princip ledig.

Torsdags förmiddagen spenderades med kusin M och söte Mowgli i en bil... M har nämligen äntligen tagit tag i sitt liv och skaffat körkort!!! ;) GRATTIS, M!
Fast till en början verkade det inte som om vi skulle komma iväg då bilen inte startade, men då ryckte jag in och visade vilket under lite gas kan göra.
Sedan rullade vi i sakta gemak ut ur byn. Första målet var bokrea och Lindex där ett Libropaket skulle hämtas till Mowgli.
På bokrean shoppades lite böcker till Lille Trots förskola Lilla Blå, som tack för deras stora engagemang runt mat osv.
Därefter snubblade jag över en tröja, en hod-tröja, två par strumpor och ett par byxor. Detta skulle bli en perfekt påskpresent till Trots!

I fredags var det dags för Lille Trots och hans kusin tillika Fasters Gull att bli fotade inför gamlamormors stundade 80-års dag. Här brast min plan... Lille Trots var sååå söt i sin nya tröja och tillhörande hod-tröja.

Jaja antagligen är det mitt fel att den första frågan Lille Trots ställer till alla barn är - Vad har du i din garderob? Jag har en Spiderman-skjorta!

Kvällen tillbringades hos svärfar som firade försenad födelsedag. En trevlig tillställning i familjeanda. Lille Trots hade stora problem med att stoppa ner en tjugolapp som Farbror T gett honom i fickan. Farfar lät även Lille T välja vilken lapp han ville ur plånboken, med lite guidning från tjugolapparna så tog han till slut en hundralapp men ratade full och fast femhundralappen.
Nu tränar Älsklingen honom i valör kunskap...

Dagen har gått i ett lugnt tempo. Frukost hos svärföräldrarna, storstädning sedan kom bror och svägerska och Fasters Gull på eftermiddagsfika.

Nu kockar Älsklingen på kvällens middag och Lille Trots slår in bilar i paket som han sedan öppnar under förtjusta rop! Även Älsklingen fick precis ett paket inpackat i julpapper. -God Jul, pappa!
Ha en bra Kväll!
ps. det hade varit jättekul om ni lämnat en kommentar som spår, just nu ser jag bara antalet som varit inne på besök. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar