onsdag 14 januari 2009

Blommor, resa och att bara vara...

Mina vana troget är det ganska glest mellan raderna...
Här på gräddhyllan njuter vi av att sommaren har hittat hit.
Krukorna är för en gångs skull fyllda med prunkande växter redan i maj!!! Jag är ju som sagt var inte den med de grönaste fingrarna eller som Älsklingen brukar säga - Dom är fyllda med arsenik!
Turen för mina gröna inköp gick till "Sörens granna blommor" en oas av växter. För 270 kr fylldes mina krukor med vita mårbacka pelargonior, lammöron (?), några blommor i lila,cerise och rosa och lite kryddor, ett olivträd och en ny murgröna till min kedja på uteplatsen. Den gamla var utom all räddning...
I priset ingick en jättesäck med vad som skulle vara kanonjord, dvs jag skulle bara behöva vattna och inte ge någon växtnäring.
Glad i hågen drog jag och lille Trots på oss tofflorna och med varsin spade grep vi tag i projekt plantering.
Efter att frågat Lille Trots ett par gånger lite försynt om han behövde gå på toa förstår jag att det är jorden som stinker skit!
Ja, givetvis var det ju jorden som var fullproppad med riktig gödsel. Om detta kommer göra susen får vi ju som sagt se. Men lite skit skadar ju aldrig!?
Nu är det färska kryddor i all mat som tillagas på spis och grill. Fast Älsklingen har slagit vad om att snart kan han mala ner dem på burk...
Förra helgen var det dags för vår årliga storstadsweekend. Detta året bar det iväg till Lisabon med oss följde Kusin M med respektive. Hemma lämnades Lille trots i säkert förvar hos mormor.
Det är underbart att få vara Lina och Älsklingen och inte mamma och pappa.
Staden var otroligt vacker och vi hade ett par sköna dagar i glassande sol...
Eller glassande och glassande, solen sken nog mer här hemma.
Men, men vem bryr sig om det när man lite lätt salongsberusad shoppar loss, för att i nästa sekund pausa för att beställa in ytterligare ett glas bubbel eller öl?
Väl hemma var det dags att ta tag i skolan.
Nu är det en utställning om mat och hälsa genom tiderna som gäller.Jag och OB har sällskap av två lika galna tjejer, Sanslösa S och Makalösa M.Vi bygger och fixar för fullt och grannt blir det. Ni ska få se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar