onsdag 14 januari 2009

Matvägran

Hej go vänner, nu ska jag för er berätta...
Då var det matvecka för Lille Trots och hans föräldrar igen... Matvecka innebär att Lille Trots leker, badar i bollhav, målar på väggen, bakar, vatten- och sandlek och allmänt bus med nya kompisen H.
För föräldrarna innebär det samtal med div. läkare, logopeder, dietist och psykolog. I dessa samtal sitter man med en kopp kaffe och ventilerar sina känslor och upplevelser som föräldrar till Lille Trots och hans matvägran.
Emellanåt vet man inte om man ska gråta eller skratta eftersom Lille Trots kan man vill inte äta. Glad för att det inte finns något fysiskt hinder, ledsen för att han inte vill och vågar.
Mitt i allt har vi en kille som får den suraste att le. Killen som kallar på pappa att kom och ge mig 50 ml med sprutan NU! för han svälter ihjäl...*S*
Knappen på magen är Lille Trots partytrick. Har du inte sett hans knapp? Då flashar han magen för dig! Att ha knapp klassas som ett handikap, för mig och Älslingen är den ett hjälpmedel. Utan knappen skulle Lille Trots inte haft det bra.
Idag var första dagen för mig denna gång, igår var jag i skolan.
Nu är det B-uppsats som gäller och jag och min vän "ordbajsaren" har kommit på bästa ämnet att göra en forskande uppsats på.Hur barn ser på sin framtid och vilka ämnen som de tycker är viktiga för stt framtida yrkesval, ja något i den stilen...
Nu ska jag joina mannen med stort hjärta, han som har en gryta som puttrar på spisen, den sprider en underbar doft i vårt hem. Längtar till middagen imorgon...
Kram på er från en koffeinhög-psykiskt utmattad Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar