onsdag 14 januari 2009

... utrotning av en dammhamster...

Efter att fått iväg Lille Trots till dagis -Jag ska bara.... Grrr och jag läser till pedagog!!?

Var det dags att ta tag i projekt dammhamster utrotning. Ja, just det dammhamster, för några dammråttor var det inte tal om. Under veckan som gått har jag engagerat mig i skolan och inte gjort något här hemma. Men nu är det skinande rent!! Slängde t.o.m. in en maskin tvätt även om det brukar vara Älsklingens syssla.

Sedan kom fasters Gull med sin mamma och bjöd oss på nybakta morots scones, mums! Lille Trots försökte lära lill-kusinen att säga hans namn. Det gick så bra det kan gå för ett Gull på 7månader.

Ikväll blev det en tur till IKEA, konstigt hur bara alla varorna hittar till min gula påse... Men nu är mitt ljusföråd påfyllt igen, hamnade i en smärre kris när jag upptäckte att mina kronljus tagit slut!!! Jag älskar levande ljus och har alltid dom tända. Men, men missöden kan hända den bästa.

Älsklingen knorrade lite försynt när jag förklarade det praktiska i mina köp. Visst måste man ha ett fat i våningar? Alla vet väl att bananer och äpple trivs inte tillsammans??!

Imorgon är det kurs start på termin 4, ska bli intressant! Hoppas nu bara att jag och E kommer på ett bra ämne till vår B-uppsats.Snipp, snapp, snut, då var denna dagen slut!Tre saker som gjort mig glad idag......mitt fina fat... (tänk er det med härliga frukter)...levande ljus...sist men inte minst... kaffe och en bit mörkt choklad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar